تحقیق پرسش مهر 94 رئیس جمهور حسن روحانی در سال 94

دسته بندي : عمومی » دانش آموزی
بخشی از چکیده:
کسي در اين واقعيت ترديد ندارد که در ميان چند اسباب و علتي که دولت روحاني را به گسستن زنجيره تحريم مصمم کرد مسائل اقتصادي حرف اول را مي‌زند. فروريختن نظام ظالمانه تحريم، غرور ملي و جايگاه جهاني ايراني‌ها را احيا کرد و قدرت و دانش ديپلماسي ايراني‌ها را به رخ حريفان کشيد اما در کنار اين دو پيامد سياسي آثار ملموس خود را در افق غبار گرفته اقتصاد جامعه نمايان کرد. براي ايراني‌ها در پايان هشت سال دوران سخت تحريم خبري خوش‌تر از اين نيست که صاحبان سرمايه و صنعت جهان عزم حضور در تهران را کنند و دروازه‌هاي بسته داد و ستد تجاري کشور به اراده تدبير ديپلمات‌ها گشوده شود.
از مغالطه و بدفهمي برخي نحله‌هاي سياسي در تحريف رابطه تحريم و اقتصاد که بگذريم ساختار اقتصادي ايران به صورت عام و معيشت مردم به طور خاص بيشترين رنج و آسيب را از سياست‌هاي تحريم ساز دولت پيشين بردند و طبيعي بود که در فرداي توافق تاريخي وين، طايفه فعالان اقتصادي به تحسين حرکت ديپلمات‌ها مبادرت کنند و اين آرزوي ديرين را بر زبان آورند که در پي اين گشايش سياسي - ديپلماتيک، گره‌هاي فروبسته اقتصاد ايران نيز گشوده شود.
بنابراين ظرف چند روزي که از زمان اعلام توافق هسته‌اي مي‌گذرد محور و مدار سؤال افکار عمومي ايران اين بوده که اثرات کوتاه مدت و بلند مدت توافق هسته‌اي در کدام يک از عرصه‌هاي اقتصاد ايران نمايان خواهد شد؟ گويي مناظره‌اي جدي ميان دو طيف تصميم گيران و صاحبنظران اقتصادي درگرفته است مناظره‌اي بر سر اينکه چگونه انرژي آزاد شده از فروپاشي رژيم تحريم را بايد به کانون‌هاي راکد اقتصاد هدايت کرد. اين گفتگو و مناظره را در آغاز فصل تازه حيات جامعه که با توافق هسته‌اي رقم خورد، بايد به فال نيک گرفت.

فهرست مطالب:
چکیده
زير سايه توافق
ماشه رفراندوم
مديريت فضاي پساتحريم
مسائل منطقه‌اي
رفتار جرأت‌مندانه
خيزش عليه دولت‌هاي خودكامه و تلألو آن در يمن
شامي كه سحر شد ان مع العسر يسرا

دسته بندی: عمومی » دانش آموزی

تعداد مشاهده: 6065 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:26 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانش آموزان


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش