بررسی عوامل اجتماعی اقتصادی موثر برگرایش زنان به اشتغال

دسته بندي : علوم انسانی » علوم اجتماعی
بخشی از مقدمه:
اشتغال زنان كه بيش از هر چيز به سبب نيازهاي اقتصادي پديد آمده است پس از بروز جنگ هاي دراز مدت در مغرب زمين و كمبود نيروي انساني دامنة وسيعي پيدا كرده است و با بكار گرفتن زنان در واحدهاي توليدي، زمينة اجتماعي اشتغال آنان در عرصه هاي گوناگون فراهم آمد. اگر چه دگرگوني هاي بنيادي كه در اتباط با زنان اتفاق افتاده است منجر به تحول نقش و جايگاه اجتماعي آنان در بخشهايي از جامعه شده و زن را به حوزه اي وارد نموده كه قبلاً تحت نفوذ و سلطة مردان بوده است. لكن اين تحول در موقعيت اجتماعي هنوز نتوانسته است موقعيت نابرابر زن و م رد در خانواده را دگرگون سازد؛ تا جايي كه زنان فشارهاي مضاعفي را به دليل ايفاي نقش هاي چندگانه تجربه مي كنند و به عبارت ديگر اين تحولات نتوانسته روابط اقتدار گرايانه و نابرابر بين زن و شوهر را به مرد واگزار كند و زن بتواند در تصميم گيريهاي مرتبط با خانواده نقش و حضور موثري داشته و در نهايت بتواند روابط خود با ديگر اعضاء را بر اساس احترام متقابل تنظيم كند.
اشتغال از دیدگاه کلان اقتصادی از جنبه های مختلفی همچون درآمد زایی، تولید و کارآفرینی توسعه دانش و فناوری و غیره اهمیت دارد. واز دیدگاه اجتماعی نیز به انسان منزلت، جایگاه و موقعیت اجتماعی و حس اعتماد به نفس می بخشد. (پاسبان ،154:1385) .....

فهرست مطالب:
فصـل اول: طرح تحـقیق

1-1-مقدمه
2-1بیان مسئله
3-1 اهمیت و ضرورت تحقیق
4-1 اهداف کلی
5-1 اهداف جزئی
6-1 سوال کلی
7-1سوال جزئی
8-1 متغیرمستقل
9-1 متغیروابسته
10-1 پیشینه (ادبیات تحقیق)
فصـل دوم: مبانی نظری تحـقیق
1-2 مبانی نظری
1-2-1نظریه کشمکش
1-2-2 نظریه سرمایه انسانی
1-2-3دیدگاه پارسونز
1-2-4دیدگاه گاتگ
1-2-5 نظریه نئوکلاسیک ها
1-2-6 مبانی عقلی اشتغال زنان
1-2-7 نظریات فمنیستی
1-2-7-1فمينيسم ماركسيستي
1-2-7-2فمينيسم رادیکال
1-2-7-3فمينيسم سوسیالیستی
1-2-7-4 فمينيسم لیبرال
1-2-8 نظریه تفکیک بازار کار
1-2-9نظریه انتخاب عقلانی
1-2-10دیدگاه گیدنز
1-2-11دیدگاه اسلام
1-2-12 مدل نظری
1-2-13چارچوب نظری
1-2-14 انگیزه ها و عوامل اشتغال زنان
1-2-15 آثار مثبت اشتغال زن
1-2-16 اثرات منفی اشتغال زنان
1-2-17 تعاریف عملیاتی متغیرهای تحقیق
1-2-18 فرضیات تحقیق
فصـل سوم: روش شناسی تحـقیق
1-3روش تحقیق
1-3-1-جامعه آماری
1-3-2-حجم نمونه
1-3-3 واحد آماری
1-3-4-شیوه نمونه گیری
1-3-5-ابزار اندازه گیری
1-3-6-شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات
1-3-7-روایی و پایایی
1-3-8- اعتبار سنجه‌ها
1-3-9-  انواع اعتبار
1-3-10- پایایی سنجه‌ها
1-3-11 تعاریف مفهومی متغیرهای تحقیق
منابع و ماخذ
دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 3883 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 64

حجم فایل:149 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته علوم اجتماعی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش