تصوير ذهني كشور مبدا و شكل گيری ارزش برند محصولات الكترونيكي

دسته بندي : علوم انسانی » اقتصاد
چكيده:
هدف مطالعه حاضر بررسي تاثير تصوير ذهني كشور مبدا بر شكلگيری ارزش ويژه نـام تجـاری اسـت. عـلاوه بـر ايـن، هدف ثانويه تحقيق بررسي تاثير واسطهای درگيری ذهني مصرفكننده نسبت به محصول است. بدين منظور، چـارچوب مفهومي تحقيق طراحي و روابط بين ساختارهای آن (تصوير ذهني كشور مبدا، ابعاد ارزش ويژه، ارزش ويژه نام تجـاری كل) مطرح گرديد. دادهها با استفاده از نظرات 602 نفراز دانشجويان كشور كه دارنده لپتاپ و گوشيهای تلفن همراه با نامهای تجاری مورد بررسي بودند، جمعآوری گرديد. تحليل عاملي اكتشافي، وفاداری به نام تجاری، كيفيت ادراكـي و تداعي/ آگاهي را بعنوان ابعاد ارزش ويژه نام تجاری معرفي نمود. تحليل رگرسيون و تحليل همبستگي زيرگروه جهت آزمون فرضيات مورد استفاده قرار گرفت. نتايج نشاندهنده تاثير تصوير ذهني كشور برابعاد ارزش ويژه و ارزش ويژه نام تجاری كل است. همچنين تاثير تعديلگری درگيری ذهني مصرفكننده نسبت به محصول بر رابطـه بـين تصـوير ذهنـي كشور مبدا و ارزش ويژه نام تجاری تأييد گرديد. مقاله حاضر از اين جهت كه از يك سو بـه شناسـايي عوامـل مـؤثر بـر شكلگيری ارزش ويژه نام تجاری و از سوی ديگر به تاثير درگيری ذهني مصرفكننـده نسـبت بـه محصـول از ديـدگاه مصرفكنندگان ايراني ميپردازد، حائز اهميت و درخور توجه است.

فهرست:
چكيده
1 – مقدمه
1 – 1 چارچوب مفهومي
2 - مروری بر ادبيات
2 – 1 ارزش ويژه نام تجاری
2 – 2  ابعاد ارزش ويژه نام تجاری
2-3 تصوير ذهني كشور مبدا
-4 درگيری محصول
3- روش شناسي تحقيق
4 - تجزيه و تحليل دادهها
5-  نتيجه گيری
منابع

دسته بندی: علوم انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 2697 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:520 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب Word و قابل ویرایش