پایان نامه بررسی بین استفاده از رسانه و سبک زندگی در رضایت فرزند

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
مقدمه:
كودكان ما امروزه در خانه اي پا به دنيا می‌گذارند كه تلويزيون در آن به طور ميانگين هفت تا هشت ساعت در روز روشن است. حالا ديگر بيش از آنكه از مادربزرگها داستان و از پدربزرگها خاطره بشنويم اين تلويزيون است كه داستانهاي مربوط به انسانها، زندگي و ارزشهاي آن را براي ما بيان می‌كند.
تلويزيون، امروزه به عنوان عمومي ترين و پرمخاطب ترين رسانه جمعي، سهم عمده اي در آموزش و تأثيرگذاري مستقيم و غير مستقيم بر فرهنگ و روح و روان جمعي دارد.
تاثير پذيري اكثريت خاموش جامعه از تلويزيون و برنامه‌هاي ماهواره اي تلويزيوني بسياري از اوقات كشورهاي  جهان سوم را با بحران فرهنگي روبرو كرده است.
تلويزيون هر روز بر ما تسلط بيشتري می‌يابد و ما بايستي نگران آثار مخرب برنامه‌هاي تلويزيوني براي كودكان و خانواده‌هاي خود باشيم. اين حق ماست و می‌بايستي عكس العمل نشان دهيم. اگر چه تلويزيون في نفسه مطرود نيست اما برنامه‌هاي تلويزيوني در مجموع زيانبار بوده اند. در غرب به نوعي و در شرق به شكلي ديگر خطر برنامه‌هاي مخرب و منحط تلويزيوني احساس مي‌شود.
ما بدبختانه فرزندانمان را با تلويزيون تربيت می‌كنيم وقتي می‌خواهيم آنان را ساكت كنيم براي آنان تلويزيون روشن می‌كنيم و يا آنان را به تماشاي برناه‌هايي كه خودمان هم نمي دانيم چه هستند دعوت می‌كنيم. خودمان هم متاسفانه عادت كرده ايم به آنچه پخش می‌شود فقط خيره شويم و نگاه كنيم. بشر با توليد نيازمند به شناخت دنياي اطراف خود است و انتقال فرهنگ و روحيه مدني می‌تواند به صورتي سالم و سازنده انجام گيرد اما به نظر می‌رسد تلويزيون يك مانع اصلي بر سر راه رسيدن به دنياي بهتر است پس ما بايستي از آثار سوء اين جعبه جادويي آگاه شويم و در ارتباط با تلويزيون مسؤوليت خود را بپذيريم.

فهرست:
بيان مساله واهميت موضوع تحقيق
اهداف تحقيق
فرضيات تحقيق
روش تحقيق
تعريف مفاهيم : تعليم و تربيت و رسانه ها
فصل دوم پیشینه پژوهش
ارتباط جمعي-  تاريخچه رسانه‌هاي جمعي
كاركرد رسانه‌هاي جمعي
وظيفه رسانه چيست؟
قدرت تأثير رسانه‌هاي جمعي
يك كودك چه وقت استفاده از تلويزيون را شروع مي‌كند؟
كودك چه مقدار وقت صرف تلويزيون مي‌كند؟
چه كساني بيننده پروپا قرص هستند؟
توضيحي درباره ساير رسانه‌ها
استفاده كودكان از رسانه‌ها در سنين مختلف
كودكان چه چيزهايي را مي‌بينند؟
كودكان درباره تلويزيون چگونه فكر مي‌كنند؟
فصل سوم
روش پژوهش
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیر
ابزار پژوهش
پرسشنامه کیفیت زندگی 36 سوالی (SF-36)
بخش سوم: نمره گذاری پرسشنامه کیفیت زندگی 36 سوالی (SF-36)
فصل چهارم تجزیه و تحلیل
یافته ها
جدول یک:داده های توصیفی   تاثیر رسانه ها بر متغیر سلامت روان برحسب واحدهای آموزشی
جدول 2:داده های توصیفی   تاثیر رسانه بر متغیر سلامت روان افراد مورد مطالعه
جدول 4:رابطه بین  استفاده از رسانه با هریک از متغیرهای سلامت روان(آزمون همبستگی پیرسون)
جدول 5:تفاوت بین نمرات دختر و پسر در هریک از متغیرهای سلامت روان(نتایج آزمونt-test ) براساس استفاده از رسانه ها
جدول 6:تحلیل واریانس یکطرفه  تاثیر رسانه برمتغیرهای سلامت روان بر حسب پایه تحصیلی دانش آموزان( نتایج آزمونANOVA)
جدول 7:مقایسه میانگین نمره کل سلامت روانی  دانش آموزان پایه های مختلف بر اساس آزمون تعقیبی شفه
جدول 8:مقایسه شاخص های پیوسته کیفیت زندگی افراد در ارباط با فراوانی استفاده از رسانه:
 فصل پنجم
بحث ونتیجه گیری
منابع مآخذ:
 پرسشنامه کیفیت زندگی 36 سوالی (SF-36)

دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3265 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 78

حجم فایل:634 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش