بررسی اثر میدان مغناطیسی ترانس های جوش نقطه ای بر روی انسان

دسته بندي : فنی و مهندسی » برق، الکترونیک، مخابرات
چکیده :
اثر سوء میدانهای مغناطیسی حاصل از جریانهای چند کیلوآمپری در گانهای نقطه‌جوش بر روی بدن انسان باعث شد که پروژه‌ای تحت عنوان مذکور تعریف شود. هدف از انجام این پروژه صرفاً بررسی مقدار این میدانها و راحتی برای کم کردن آن و محافظت اشخاص در برابر این میدانها می‌باشد. به صورت تئوری و همچنین با استفاده از دستگاه اندازه‌گیری میلی‌تسلامتر دیجیتال این میدانها محاسبه و اندازه‌گیری شده است. نتایج تئوری و عملی مقایسه و از نظر چند استاندارد موجود بررسی شده است. آنچه که مسلم است اینست که مقدار این میدانها از حد مجاز زیادتر بوده و باید تدابیری در جهت کاهش آنها انجام گیرد. روش‌هایی برای کاهش این میدانها پیشنهاد شده است. اگرچه با استفاده از امکانات دو گونه حفاظ مورد بررسی و تست قرار گرفت. که در این پروژه در مورد آنها توضیحاتی ارائه شده است.
در فصل اوّل این پایان‌نامه توضیحاتی در مورد ساختمان این ترانسها و انواع مختلف آنها بحث شده است و همچنین در مورد میدانهایی که این دستگاههای جوش ایجاد می‌کنند توضیحاتی همراه با تصاویر لازم آورده شده است. و در آخر فصل و همچنین ضمیمه B اطلاعاتی در مورد گانهای جوشکاری از کاتالوگهای شرکت معتبر ARO آورده شده است.
در فصل دوّم نیز راجع به میدانهای مغناطیسی توضیحاتی به اختصار آورده شده است در فصلهای بعدی نیز راجع به اثرات این میدانها برای بدن انسان و محیط اطراف و راههای عملی و ممکن برای کاهش اثرات این میدانها بر روی انسان راه‌حلهای عملی ارائه شده شده است
دسته بندی: فنی و مهندسی » برق، الکترونیک، مخابرات

تعداد مشاهده: 1830 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 89

حجم فایل:368 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب pdf